Yoga at Home

Groepstraining

Mindfulness betekent letterlijk: bewust aandacht geven aan wat er hier en nu aanwezig is, zonder daarover een oordeel te vellen.

Het is geen hype of nieuw wondermiddel maar wordt al ruim 2500 jaar beoefend. Het heeft niets met geloof of spiritualiteit te maken maar is integendeel heel down to earth.

Het is een vaardigheid, een praktijk, iets wat oefening nodig heeft. Mediteren hoeft je niet persé te ‘liggen’ om positief effect te ervaren. Een open en kritische geest, gecombineerd met wat doorzettingsvermogen, zijn vaak al voldoende om minder last van stress te ervaren. Eénmaal dit punt bereikt, kan mindfulness een soort van levensstijl worden.

Stress toont zich in veel vormen en kan zowel fysiek als mentaal zijn of een combinatie van beide.

Your journey

is not the same

as mine,

and my journey

is not yours

But if you

meet me

on the path,

may we encourage

each other

Healing Hearts

Wat mag je verwachten

  • Intake gesprek

Een intake gesprek is nodig om af te toetsen of een mindfulness training op dit moment  datgene is wat jou vooruit kan helpen. Bovendien kan je al eens navoelen of de stijl van de  trainer je ligt. Een intake kan volgens eigen voorkeur via een digitale vragenlijst, telefonisch of face to face.

Een intake gesprek is gratis en houdt geen enkele verplichting in.

  • 8 wekelijkse bijeenkomsten in groep van telkens 2h 45min

Elke sessie is opgebouwd uit 3 pijlers:

  1. oefenen: meditaties (zittend, staand en stappend),bodyscan, mindful bewegen (zittend en staand), visualisaties, cognitieve oefeningen,…

  2. nabespreken van de oefeningen (ook van de thuisoefeningen)

  3. psychoeducatie rond de functie van stress, werking van het stresssysteem, de drie breindelen met elk hun functie

 

  • syllabus en digitale geluidsbestanden

Wie een mindfulnesstraining wil volgen engageert zich om thuis te oefenen. Net zoals bij het trainen van spieren heeft ons brein ook consequente oefening nodig om tot positieve verandering te komen. In elke sessie is er tijd voorzien om de thuisbeoefening te bespreken. En wanneer het eens niet lukt om tussen 2 sessies in niet te oefenen? Elk moment kan je kiezen om dit herop te nemen ;-)

Benieuwd naar komende trainingen in de buurt?

Klik hier voor de kalender